moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
VIP-y będą latać z LOT-em

Od nowego roku najważniejsze osoby w państwie będą latać samolotami wyczarterowanymi od Polskich Linii Lotniczych LOT. MON rozstrzygnął przetarg na czarter dwóch średniej wielkości maszyn. Będą one mogły zabrać na pokład 90 pasażerów. Umowa na wynajem samolotów będzie obowiązywać przez trzy lata.


Polski przewoźnik jako jedyny zgłosił swoją ofertę w przetargu organizowanym przez MON, a stawiane wymagania spełniał w stu procentach. – Od stycznia 2014 roku do dyspozycji najważniejszych osób w państwie będą dwa średniej wielkości samoloty Polskich Linii Lotniczych LOT. Maszyny mają zasięg powyżej trzech i pół tysiąca kilometrów – tłumaczy kmdr Janusz Walczak, dyrektor DPI MON.

Każda z nich zostanie przemalowana w biało-czerwone barwy, a na pokład będzie mogła zabrać do dziewięćdziesięciu pasażerów. Wyczarterowane samoloty będą stacjonować w Warszawie na Lotnisku Chopina i będą przeznaczone do wyłącznej dyspozycji VIP-ów.

Jednak zanim LOT podpisze z rządem umowę, musi jeszcze uzyskać tzw. świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego III stopnia. To dokument potwierdzający zdolność przedsiębiorcy do zapewnienia ochrony informacji niejawnych. Zgodnie bowiem z warunkami przetargu załoga obsługująca samolot musi legitymować się certyfikatami dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” i „zastrzeżone”.

Plany zakładają, że przewoźnik wywiąże się z tego w ciągu miesiąca i kontrakt zostanie zawarty do 21 grudnia. Umowa będzie obowiązywała do końca 2017 roku.

Do czasu podpisania dokumentu Inspektorat Uzbrojenia MON nie udziela informacji ani o typie samolotów, ani o kosztach czarteru.

Drugi przetarg na czarter mniejszego typu samolotu MON unieważnił. W tym przypadku ofertę zgłosiła tylko firma Blue Jet Sp. z o.o. Proponowana cena przekraczała przewidziane przez MON środki finansowe.

***

Obecnie prezydent, premier i ministrowie mają do dyspozycji dwa brazylijskie samoloty Embraer, wyczarterowane przez resort obrony od spółki Eurolot należącej do LOT-u. Zawarta w 2010 roku umowa wygasa z końcem 2013 roku. Dlatego MON już pod koniec maja br. ogłosił przetarg na czarter nowych maszyn do przewozu najważniejszych osób w państwie.

REKLAMA

PG

autor zdjęć: ppłk Artur Goławski

dodaj komentarz

komentarze


Poćwicz online z siedmioma sportsmenkami
 
Galicyjskie przesilenie
Posłowie o przyczynach tragedii z 10 kwietnia
Chłopiec, który przyniósł śmierć
W tym roku wojskowe święto bez defilady
Polskie F-16 w ćwiczeniach „Ramstein Alloy 20”
Kierunek: misja
Czarne berety biorą odwet za Warszawę
Wzmacnianie sojuszu polsko-amerykańskiego
Military Doctor 2020 – z kliniki na pole walki
Online z mistrzami sportu
Pamięci ofiar niemieckiej zbrodni
Wojskowy Hot450Challenge
Godzina „W”. Aby ojczyźnie przywrócić wolność
F-16 kończą misję w Estonii
Hekatomba na Woli
W MON o polsko-słowackiej współpracy
Powstańcy – bohaterowie naszych czasów
Więcej pieniędzy dla żołnierzy na misjach
Na WF-ie dokładniej ocenią wytrzymałość żołnierzy
30 lat GROM-u – serwis okolicznościowy
Skok na głęboką wodę
Orzeczenia lekarskie żołnierzy będą ważne dłużej
Strzelnice dla terytorialsów
Kurs dla saperskich ekspertów
Pięcioro laureatów sportowego plebiscytu „Polski Zbrojnej”
Międzynarodowy Trybunał Wojskowy – przełom w światowym sądownictwie
Rusza praktyczny etap Legii Akademickiej
Komitet Wojskowy NATO o pandemii
Ukraiński kurs na Zachód
Pełne wynagrodzenie za kwarantannę
Szarża „Hallerczyka”
Druga kadencja prezydenta Dudy
Laserowa artyleria US Army
„Wojownik Niezłomny” wśród terytorialsów
Cud Piłsudskiego
Not Contaminated With Routine
Więcej celowników z PCO dla wojska
F-16 z Krzesin przebazowane do Łasku
Tak się zostaje prymusem
Lato z czerwonym terrorem
Pancerniacy z Teksasu ćwiczą w Drawsku
Zanurkować i wymknąć się śmierci…
Największa bitwa kawaleryjska XX wieku
Mobility: specjaliści od pojazdów bojowych
Chwała powstańcom
Miesiąc izolacji żołnierzy „Irini”
Wysunięte dowództwo V Korpusu w Polsce
Polskie porty bardziej otwarte
Wojsko przeciw wirusowi
Przeciwlotnicy w drodze do USA
10 mln zł na zapomogi dla żołnierzy
Łączność: fundament operacji specjalnej
Innowacyjne rozwiązania dla wojska
Nowoczesny trał konstruktorów z Gdyni
Na misjach święta inne niż zwykle
McCarthy: Żołnierze USA w Polsce zwiększają bezpieczeństwo całego regionu
Ruszyła budowa muzeum w Ossowie
Poćwicz z mistrzami sportu wojskowego!
Polsko-amerykańska współpraca
Amerykanie odmładzają F-16

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Inspektorat Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO