moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
Jelcze dla wojska. Negocjacje ruszyły

Polska armia chce kupić ponad dwieście samochodów Jelcz P662D43. Jeden będzie ważył ponad dwanaście ton, posiadał napęd na wszystkie osie w systemie 6x6, silnik o mocy 430 koni mechanicznych oraz szesnastobiegową skrzynię biegów. Umowa jest warta kilkaset milionów złotych.


Z prawie pół tysiąca posiadanych przez wojsko trzyosiowych samochodów o dużej ładowności – powiększonej mobilności większość to ciężarówki model 662D43 produkowane przez Jelcza. Są one używane m.in. do przewożenia kontenerów oraz służą jako podwozia pod zabudowę specjalną. Ponieważ jednak do armii niebawem mają trafić nowe zabudowy specjalistyczne, jak np. mobilne stanowiska dowodzenia, chce ona kupić kolejne samochody Jelcz 662.

Inspektorat Uzbrojenia MON poinformował, że właśnie rozpoczął negocjacje umowy z firmą Jelcz Sp. z o.o. na dostawę stu sześćdziesięciu podwozi dla mobilnych modułów stanowiska dowodzenia (oddział/pododdział), dwudziestu czterech na potrzeby węzłów teleinformatycznych w wersji kontenerowej oraz osiemnastu aparatowni ADR-K. Dostawy mają być realizowane w latach 2015–2022.

Przedstawiciele Inspektoratu Uzbrojenia argumentują, że wybór Jelcza jako dostawcy podwozi pod specjalistyczną zabudowę jest podyktowany względami ekonomicznymi. – Zmiana wykonawcy uniemożliwiałaby kontynuację procesu unifikacji samochodów dużej ładowności – powiększonej mobilności w siłach zbrojnych – mówią przedstawiciele MON odpowiedzialni za zakupy.

Nie wiadomo jeszcze, ile wojsko zapłaci za nowe Jelcze. Jednak na podstawie wartości poprzednich dostaw tych samochodów można przypuszczać, iż wartość kontraktu będzie oscylowała w granicach stu pięćdziesięciu milionów złotych.

REKLAMA

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: st. szer. Łukasz Kermel

dodaj komentarz

komentarze

~Katol
1417784100
~nazg -wojna rozstrzygnie się w ciągu 3 dni a potrwa góra 3 tygodnie .Co ty chcesz do produkować ? p.s. pewni kontraktów robią słabej jakości sprzet.
F0-63-08-27
~nazg
1417711380
W końcu ktoś poszedł po rozum do głowy i promuje polski przemysł. Polskie fabryki muszą się rozwijać, a jak maja to robić bez nowych kontraktów. Należy pamiętać, że kraj który nie produkuje towarów strategicznych, jest potencjalnie łatwym celem. Nie doprodukuje sobie niczego w chwili zagrożenia. Musielibyśmy wszystko sprowadzić z zagranicy. Ciekawe jakie byłyby ceny strategicznych towarów w dobie konfliktu.
E9-5A-03-F2
~polo
1417710180
Te jelcze to jedna wielka porażka niestety(rdza non stop awarie układu jezdnego ), oto przykład ze lepiej kupić mniej lepszych nawet z zagranicy albo ścisnąć za kochones producenta i niech robi porządnie , bo to co do tej pory jest to lipa, przy montażu kabiny do określania wymiarów używają drewnianych listewek przyciętych na wymiar
F4-25-C0-7A
~ja
1417707360
I dobrze że w polskiej fabryce w dobie niszczenia wszystkiego co polskie.
4A-57-54-77

Powstańcy – bohaterowie naszych czasów
 
Strzelnice dla terytorialsów
Pełne wynagrodzenie za kwarantannę
Kurs dla saperskich ekspertów
Online z mistrzami sportu
JTAC – mistrz podniebnej układanki
Boje Pułku Morskiego na linii Bugu i Narwi
Pancerniacy z Teksasu ćwiczą w Drawsku
Polsko-amerykańska współpraca
PGZ będzie obecna na MSPO
Nowoczesny trał konstruktorów z Gdyni
Amerykanie odmładzają F-16
Program kosmiczny dla wojska
Wymiana podwodnych doświadczeń
F-16 kończą misję w Estonii
W MON o polsko-słowackiej współpracy
Ruszyła budowa muzeum w Ossowie
Bridge to Cooperation
Posłowie o przyczynach tragedii z 10 kwietnia
Wojsko przeciw wirusowi
Laserowa artyleria US Army
Innowacyjne rozwiązania dla wojska
Więcej celowników z PCO dla wojska
Pirotechnik nie może być ryzykantem
Komitet Wojskowy NATO o pandemii
Układy ze skazą
F-16 z Krzesin przebazowane do Łasku
Więcej pieniędzy dla żołnierzy na misjach
Pięcioro laureatów sportowego plebiscytu „Polski Zbrojnej”
„Wojownik Niezłomny” wśród terytorialsów
Godzina „W”. Aby ojczyźnie przywrócić wolność
Poćwicz online z siedmioma sportsmenkami
Przeciwlotnicy w drodze do USA
W tym roku wojskowe święto bez defilady
30 lat GROM-u – serwis okolicznościowy
Galicyjskie przesilenie
10 mln zł na zapomogi dla żołnierzy
Skok na głęboką wodę
Więcej żołnierzy USA w Polsce
Lato z czerwonym terrorem
Polskie F-16 w ćwiczeniach „Ramstein Alloy 20”
Wzmacnianie sojuszu polsko-amerykańskiego
Ukraiński kurs na Zachód
Chwała powstańcom
Kierunek: misja
McCarthy: Żołnierze USA w Polsce zwiększają bezpieczeństwo całego regionu
Gen. Głąb: DGW to specyficzne dowództwo
Poćwicz z mistrzami sportu wojskowego!
Zanurkować i wymknąć się śmierci…
Polskie porty bardziej otwarte
Wysunięte dowództwo V Korpusu w Polsce
Największa bitwa kawaleryjska XX wieku
Wojskowy Hot450Challenge
Miesiąc izolacji żołnierzy „Irini”
Łączność: fundament operacji specjalnej
Pamięci ofiar niemieckiej zbrodni
Hekatomba na Woli
Orzeczenia lekarskie żołnierzy będą ważne dłużej
Na WF-ie dokładniej ocenią wytrzymałość żołnierzy
Na misjach święta inne niż zwykle

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Inspektorat Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO