moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
Jelcze dla wojska. Negocjacje ruszyły

Polska armia chce kupić ponad dwieście samochodów Jelcz P662D43. Jeden będzie ważył ponad dwanaście ton, posiadał napęd na wszystkie osie w systemie 6x6, silnik o mocy 430 koni mechanicznych oraz szesnastobiegową skrzynię biegów. Umowa jest warta kilkaset milionów złotych.


Z prawie pół tysiąca posiadanych przez wojsko trzyosiowych samochodów o dużej ładowności – powiększonej mobilności większość to ciężarówki model 662D43 produkowane przez Jelcza. Są one używane m.in. do przewożenia kontenerów oraz służą jako podwozia pod zabudowę specjalną. Ponieważ jednak do armii niebawem mają trafić nowe zabudowy specjalistyczne, jak np. mobilne stanowiska dowodzenia, chce ona kupić kolejne samochody Jelcz 662.

Inspektorat Uzbrojenia MON poinformował, że właśnie rozpoczął negocjacje umowy z firmą Jelcz Sp. z o.o. na dostawę stu sześćdziesięciu podwozi dla mobilnych modułów stanowiska dowodzenia (oddział/pododdział), dwudziestu czterech na potrzeby węzłów teleinformatycznych w wersji kontenerowej oraz osiemnastu aparatowni ADR-K. Dostawy mają być realizowane w latach 2015–2022.

Przedstawiciele Inspektoratu Uzbrojenia argumentują, że wybór Jelcza jako dostawcy podwozi pod specjalistyczną zabudowę jest podyktowany względami ekonomicznymi. – Zmiana wykonawcy uniemożliwiałaby kontynuację procesu unifikacji samochodów dużej ładowności – powiększonej mobilności w siłach zbrojnych – mówią przedstawiciele MON odpowiedzialni za zakupy.

Nie wiadomo jeszcze, ile wojsko zapłaci za nowe Jelcze. Jednak na podstawie wartości poprzednich dostaw tych samochodów można przypuszczać, iż wartość kontraktu będzie oscylowała w granicach stu pięćdziesięciu milionów złotych.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: st. szer. Łukasz Kermel

dodaj komentarz

komentarze

~Katol
1417784100
~nazg -wojna rozstrzygnie się w ciągu 3 dni a potrwa góra 3 tygodnie .Co ty chcesz do produkować ? p.s. pewni kontraktów robią słabej jakości sprzet.
F0-63-08-27
~nazg
1417711380
W końcu ktoś poszedł po rozum do głowy i promuje polski przemysł. Polskie fabryki muszą się rozwijać, a jak maja to robić bez nowych kontraktów. Należy pamiętać, że kraj który nie produkuje towarów strategicznych, jest potencjalnie łatwym celem. Nie doprodukuje sobie niczego w chwili zagrożenia. Musielibyśmy wszystko sprowadzić z zagranicy. Ciekawe jakie byłyby ceny strategicznych towarów w dobie konfliktu.
E9-5A-03-F2
~polo
1417710180
Te jelcze to jedna wielka porażka niestety(rdza non stop awarie układu jezdnego ), oto przykład ze lepiej kupić mniej lepszych nawet z zagranicy albo ścisnąć za kochones producenta i niech robi porządnie , bo to co do tej pory jest to lipa, przy montażu kabiny do określania wymiarów używają drewnianych listewek przyciętych na wymiar
F4-25-C0-7A
~ja
1417707360
I dobrze że w polskiej fabryce w dobie niszczenia wszystkiego co polskie.
4A-57-54-77

Mroczne serce okupowanej Europy
 
Nowy wiceminister w MON
Żołnierze w drodze na misję w Libanie
Black Jack ściąga do Polski
Wojny wygrywa rezerwa
Piotr Naimski: w 2022 roku Polska uniezależni się od rosyjskiego gazu
Wołyńskie lwie serca
Awanse na 11 listopada
LITPOLUKRBRIG na Rapid Trident
Symbol zaklęty w dacie
Żołnierze z „Błękitnej Brygady” w błękitnych beretach
GROM na kursie działań specjalnych
Tyraliera terytorialsów
Polacy świętowali niepodległość
Sukces polskich żołnierzy na igrzyskach w Wuhan
Sierż. Artur Pelo po raz czwarty zwycięzcą Ćwierćmaratonu Komandosa
ORP „Ślązak” gotowy do służby
Wojsko na Biegu Niepodległości
Jakie podwyżki dla żołnierzy?
Thin Blue Line
Jani, Miraculously Saved
Złoto i srebro maratończyków na zakończenie igrzysk
Korpus podoficerów – tu zajdą zmiany
Wiceprezydent USA o Polsce: jesteśmy rodziną
Zmiany emerytalne dla żołnierzy
Cybersec’19
Plan modernizacji technicznej – lotnictwo
Szpadzistki wygrały turniej o Puchar Świata w Tallinie
Wielonarodowy Korpus ćwiczył dowodzenie
Plan modernizacji marynarki wojennej
Runda jesienna ligi piłkarskiej zakończona
Najwyższy skok w tandemie
Awanse generalskie dla dziewięciu oficerów
Spotkajmy się na piknikach „Służymy Niepodległej”
Plany modernizacji wojsk lądowych, część III
Spotkanie szefa MON z doradcą prezydenta USA
Nowelizacja ustawy o weteranach w Sejmie
Logistycy w akcji
Jak Polacy wyzwalali Bredę
Kto nie będzie rozmawiał z Ławrowem, będzie rozmawiał z Szojgu
O służbach specjalnych na ASzWoj
Nowi generałowie Wojska Polskiego
101 lat Niepodległej!
Nowa spółka lotnicza PGZ
Razem się szkolą, razem walczą
Codziennie składamy legunom raport
Wierny Polsce
Polscy lekkoatleci pokazali moc
„Sophia” – certyfikacja zaliczona!
Niechciany traktat
Mariusz Błaszczak prawdopodobnie pozostanie na czele MON
W Brukseli o sytuacji w Syrii i na wschodniej flance NATO
Szykują się zmiany w wojskowych emeryturach
Klasy wojskowe po nowemu
68W Means Lifesaver
Ministrowie obrony NATO o sytuacji w Syrii

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Inspektorat Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO