moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
Lotnicze targi w Bydgoszczy

To prawdziwa gratka dla miłośników lotnictwa. Samoloty i śmigłowce, m.in. Głuszec, Mi-24, MiG-29, F-16, czy transportowy Hercules – to wszystko można obejrzeć dziś na lotnisku w Bydgoszczy. Na targi Air Fair zapraszają Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2. Pasjonaci wojsk lądowych też znajdą coś dla siebie.

– Chcemy, aby Air Fair było najważniejszym miejscem spotkań bardzo szybko rozwijającej się polskiej branży lotniczej – mówi Leszek Walczak, prezes Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2. Bydgoskie przedsiębiorstwo od dziewięciu lat organizuje wystawę, na której przemysł lotniczy prezentuje swoje najnowsze osiągnięcia. To również niepowtarzalna okazja, aby miłośnicy militariów zobaczyli z bliska samoloty, śmigłowce oraz pojazdy i czołgi używane przez wojsko.

Targi zostały podzielone na dwie części. W pierwszym dniu imprezy wystawę odwiedzili wyłącznie wojskowi i przemysłowcy. Dziś jest ona otwarta dla zwiedzających. Co można zobaczyć? Przede wszystkim śmigłowce Mi-24 i Głuszec oraz używany od niedawna do szkolenia pilotów Cabri 2. Na bydgoskim lotnisku czekają także samoloty, m.in. MiG-29, Su-22 i F-16, Hercules C130, CASA C-295 oraz M-28 Bryza.

Ciekawą ekspozycję przygotował Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych. Są tu czołgi Leopard 2A4, T-72 i PT-91 oraz kołowe transportery opancerzone Rosomak i wozy rozpoznawcze Skorpion 3.

Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 w Bydgoszczy istnieją od 70 lat. Przedsiębiorstwo zajmuje się serwisem, remontami i naprawami samolotów używanych przez nasze siły powietrzne. WZL nr 2 to jedne z najważniejszych wojskowych zakładów lotniczych. Najpierw inżynierowie zajmowali się wyłącznie konstrukcjami śmigłowymi, m.in. Po-2, Jak-9, Ił-2. Od końca lat pięćdziesiątych firma wyspecjalizowała się w serwisie maszyn odrzutowych: MiG-15, MiG-17, Lim-2, Lim-5 oraz Lim-6.

Obecnie WZL nr 2 naprawiają i modernizują samoloty MiG-29 oraz serwisują wielozadaniowe myśliwce F-16 i transportowe kolosy – Herculesy C-130. – Dzięki ciągłej modernizacji jest to obecnie jeden z najnowocześniejszych zakładów lotniczych w Polsce – podkreśla gen. broni Edward Gruszka, szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, który odpowiada za remonty wojskowego sprzętu.

Wystawę i targi na terenie Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2 przy ulicy Szubińskiej w Bydgoszczy można zwiedzać 30 maja od godziny 10.00 do 17.00. Wejście jest bezpłatne.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Krzysztof Wilewski

dodaj komentarz

komentarze


Rozpoznają skażenie Rosomaków
 
Chcę zadbać o sprawy wszystkich żołnierzy
Medyczne ćwiczenia zawiszaków
Czerwoni w odwrocie
Własne interesy Europy
For the Right Cause
Pamiętajmy o przeszłości – konkursy MON
Szer. Robert Baran wicemistrzem Europy w zapasach
Rok pod znakiem kondycji i zdrowia
Nowy wiceminister w MON
Centrum dla Viperów w Łodzi?
Stulatka hydrografia
Arsenał Iranu
Przekaż 1 proc. dla poszkodowanych saperów
We Are All Darfur
Władze Cassino chcą oddać hołd gen. Andersowi
Klasy wojskowe – MON czeka na wnioski szkół
Jastrzębie przechwyciły rosyjskie myśliwce
They Train Together, They Fight Together
Polscy żołnierze niosą pomoc w Libanie
Żołnierze w dziesiątce najlepszych sportowców Polski
„San 2020” – międzynarodowy trening na mapach
Arsenał talibów rozbity przez polskich żołnierzy
Symulatory strzelań Rosomaków
„Polski Czołg”, czyli żołnierz niepokonany w oktagonie
Zmiany emerytalne dla żołnierzy
Double Eagle po nowemu
Ćwierćwiecze lublinieckiej Mety
Obradowała Rada Gabinetowa
Ważka bliżej
Nowy pilot F-16 Tiger Demo Team
Podziemna potęga
„Brilliant Jump” – gotowi na sygnał
Wojownicy w Akademii Wojsk Lądowych
Iskra – dama polskiego lotnictwa
Hokeiści Grunwaldu o krok od podium Pucharu Europy
„Defender 20”: pierwszy transport US Army już w Europie
Rywalizacja strzelców wyborowych
Jakie podwyżki dla żołnierzy?
NATO pozostaje w Iraku, Polska także
USA nie zacznie wojny z Iranem
Klasy wojskowe po nowemu
Chciałem walczyć z Niemcami
Jakie zmiany dla chętnych do służby za granicą?
O Patriotach na WAT
Iran uderza w USA
Darłowo czeka na śmigłowce
Żyj zdrowiej
Prezydent Duda w Davos o przyszłości Sojuszu
Krwawe walki o Monte Cassino
Jałta była zdradą naszych sojuszników
Gen. Piotrowski: zagrożenie w Iraku nie wzrasta
Szturmani na Lipie
Nauka zimowego pływania
Operacja „Adolphus”, czyli pierwszy skok
Wszyscy jesteśmy Darfurczykami
Defense Without Politics

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Inspektorat Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO