moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
Nowy hangar na samoloty z Dęblina

Mamy coraz więcej maszyn do nauki pilotażu, musimy mieć gdzie je przechowywać – mówi ppłk Janusz Chojecki, rzecznik Szkoły Orląt. Dlatego przy uczelni jeszcze w tym roku powstanie nowoczesny hangar. Będzie mogło w nim garażować 17 samolotów. Inwestycja warta jest ponad 3,6 mln złotych.


Hangar stanie na dwuhektarowej działce na dęblińskim lotnisku. Teren należy do Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych. Budowla będzie miała 11 metrów szerokości, 66 metrów długości i 23 wysokości. Przetarg na postawienie obiektu wygrała firma WOJTPOL z Kozienic.

Dęblińska uczelnia ma już co prawda jeden hangar, jednak nowy garaż na szkolne samoloty będzie wybudowany według nowoczesnej technologii. – Nie będzie tak, jak poprzedni murowany. Zostanie wykonany z elementów w konstrukcji stalowej. Ściany zewnętrzne oraz dach budynku będą zbudowane z paneli płyt warstwowych – tłumaczy Wiesław Mikuła, kierownik Działu Infrastruktury w szkole. Nowy hangar będzie także odporny na korozję i promienie UV.

Budowla ma pomieścić 17 maszyn, na których studenci uczą się pilotażu. Garażować w niej będą mogły trzy Zliny i pięć Diamondów. Te dwa ostatnie w wersji szkolnej DA-20 C1 Eclipse szkoła kupiła w kwietniu, trzy kolejne mają trafić do Dęblina do końca września. Trwa również przetarg na zakup do szkoły lekkich śmigłowców. – Między innymi z tego powodu inwestycja była konieczna. Szkoła pozyskując nowe maszyny, musi je mieć gdzie przechowywać – mówi ppłk Janusz Chojecki, rzecznik uczelni.

Poza miejscem postojowym dla samolotów w hangarze znajdzie się także wydzielona przestrzeń na ich bieżącą obsługę i konserwację. Zwycięzca przetargu będzie też musiał wybudować przybudówkę przy starym hangarze. Oddzielnie powstanie też garaż dla cysterny tankującej.

Budowę hangaru uczelnia finansuje ze środków własnych. Kwota zaplanowana w przetargu na inwestycję wynosiła 4 miliony 100 tysięcy. Zwycięzca wybuduje go za 3,6 mln złotych.

Istniejący hangar znajduje się na należącej do szkoły części lotniska w Dęblinie. Budynek w 2012 roku przeszedł niezbędną modernizację. Wymieniono w nim wrota hangarowe i posadzkę. Do końca roku zmodernizowany zostanie też jego dach.

PG

autor zdjęć: ppłk Artur Goławski

dodaj komentarz

komentarze


Awanse na 11 listopada
 
Nowi generałowie Wojska Polskiego
O służbach specjalnych na ASzWoj
Mroczne serce okupowanej Europy
Razem się szkolą, razem walczą
Wołyńskie lwie serca
Polscy lekkoatleci pokazali moc
68W Means Lifesaver
Codziennie składamy legunom raport
Wiceprezydent USA o Polsce: jesteśmy rodziną
Sierż. Artur Pelo po raz czwarty zwycięzcą Ćwierćmaratonu Komandosa
Cybersec’19
Spotkanie szefa MON z doradcą prezydenta USA
Plan modernizacji marynarki wojennej
ORP „Ślązak” gotowy do służby
Awanse generalskie dla dziewięciu oficerów
Polacy świętowali niepodległość
Black Jack ściąga do Polski
LITPOLUKRBRIG na Rapid Trident
Szpadzistki wygrały turniej o Puchar Świata w Tallinie
Ministrowie obrony NATO o sytuacji w Syrii
Żołnierze w drodze na misję w Libanie
Nowelizacja ustawy o weteranach w Sejmie
Thin Blue Line
Jani, Miraculously Saved
Spotkajmy się na piknikach „Służymy Niepodległej”
Wielonarodowy Korpus ćwiczył dowodzenie
Niechciany traktat
Nowa spółka lotnicza PGZ
Jakie podwyżki dla żołnierzy?
Tyraliera terytorialsów
101 lat Niepodległej!
Runda jesienna ligi piłkarskiej zakończona
W Brukseli o sytuacji w Syrii i na wschodniej flance NATO
Nowy wiceminister w MON
Sukces polskich żołnierzy na igrzyskach w Wuhan
Plan modernizacji technicznej – lotnictwo
Wojsko na Biegu Niepodległości
GROM na kursie działań specjalnych
Jak Polacy wyzwalali Bredę
Zmiany emerytalne dla żołnierzy
Szykują się zmiany w wojskowych emeryturach
Mariusz Błaszczak prawdopodobnie pozostanie na czele MON
Symbol zaklęty w dacie
Kto nie będzie rozmawiał z Ławrowem, będzie rozmawiał z Szojgu
Plany modernizacji wojsk lądowych, część III
Klasy wojskowe po nowemu
Żołnierze z „Błękitnej Brygady” w błękitnych beretach
Korpus podoficerów – tu zajdą zmiany
Najwyższy skok w tandemie
Podaruj upominek kombatantowi
Logistycy w akcji
„Sophia” – certyfikacja zaliczona!
Piotr Naimski: w 2022 roku Polska uniezależni się od rosyjskiego gazu
Wojny wygrywa rezerwa
PESCO z polskim projektem
Złoto i srebro maratończyków na zakończenie igrzysk

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Inspektorat Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO