moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Bezkonkurencyjni kierowcy z DGW

Najpierw test teoretyczny, potem sprawdzian umiejętności jazdy autem lub motocyklem, udzielanie pierwszej pomocy, a na koniec rywalizacja drużynowa. Na terenie Centrum Szkolenia Marynarki Wojennej w Ustce o laur najlepszego wojskowego kierowcy roku rywalizowali żołnierze z wszystkich rodzajów wojsk. Zwyciężył plut. Hieronim Nowak z Dowództwa Garnizonu Warszawa.          

W szranki stanęło 52 zawodników reprezentujących sześć zespołów – wojska lądowe, siły powietrzne, marynarkę wojenną, wojska obrony terytorialnej, Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych oraz Dowództwo Garnizonu Warszawa. Zmagania rozpoczęły się dla wszystkich uczestników testem wiedzy ze znajomości przepisów ruchu drogowego, budowy i eksploatacji pojazdów mechanicznych oraz zasad udzielania pierwszej pomocy medycznej ofiarom wypadków drogowych.

Po tej konkurencji podzielono zawodników na podgrupy sprzętowe – osobno kierowcy motocykli, osobno kierowcy samochodów ciężarowych i aut osobowo-terenowych – z których każda mierzyła się z konkurencją udzielania pomocy ofiarom wypadków, a także z testami sprawdzającymi umiejętności jazdy. Zawodnicy mieli do zaliczenia m.in. slalom oraz pokonywanie na czas trudnego terenu.

REKLAMA

Film: st. kpr. Michał Jacak, Paweł Sobkowicz / ZbrojnaTV

Rywalizacja zakończyła się konkurencją drużynową, podczas której sprawdzane było przede wszystkim zgranie członków danego zespołu w trakcie takich zadań, jak np. wymiana na czas przebitej opony w ciężarówce.

Po trzech dniach zmagań jury ogłosiło, że tytuł najlepszego wojskowego kierowcy 2024 roku zdobył plut. Hieronim Nowak z Dowództwa Garnizonu Warszawa. Na drugim miejscu uplasował się również reprezentant Dowództwa Garnizonu Warszawa – plut. Kamil Milewski, a trzecie miejsce przypadło st. szer. spec. Tomaszowi Jaworskiemu z wojsk obrony terytorialnej. Jeśli wziąć pod uwagę powyższe wyniki, rezultat rywalizacji drużynowej – będącej sumą punktów za każdą rozgrywaną konkurencję – nie mógł być inny. Pierwsze miejsce zajął zespół Dowództwa Garnizonu Warszawa z kpt. plut. Wojciechem Lewandowskim na czele. Drugą lokatę wywalczył zespół reprezentujący siły powietrzne z kierownikiem mł. chor. Rafałem Kopczyńskim, trzeci był team Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, kierowany przez st. sierż. Marcina Danielewicza.

Organizowane od 20 lat zawody o miano najlepszego wojskowego kierowcy gromadzą na starcie żołnierzy ze wszystkich rodzajów sił zbrojnych, którzy aby dotrzeć do finałowej rywalizacji, przechodzą cykl wewnętrznych zmagań – od macierzystej jednostki, poprzez związki taktyczne, aż po rodzaje wojsk. W tym roku organizator – Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych – zdecydował, że finałowa część konkursu odbędzie się w dniach 21–24 maja na terenie Centrum Szkolenia Marynarki Wojennej w Ustce.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: IWSZ

dodaj komentarz

komentarze


Medalowe żniwa pływaków i florecistek CWZS-u
 
Więcej pieniędzy za udział w ćwiczeniach
Docenić „misjonarzy”
Siła z morza
Światowi liderzy o drodze do pokoju na Wschodzie
By żołnierze mogli służyć bezpiecznie
Nowi oficerowie w Wojsku Polskim
Żołnierze bronią nas, my musimy zadbać o żołnierzy
Żołnierze na najwyższym podium mistrzostw lekkoatletów
M-ATV po polsku
Przemoc za przemoc
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
Więcej miejsc dla dobrowolsów
Terytorialsi przybliżają historię „Kruszynki”
„Pierwsza Drużyna” na start
Polski Kontyngent Wojskowy Olimp w Paryżu
Pierwsi za sterami Apache
NATO on Northern Track
Attention, Transformation!
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
FA-50 polecą na przegląd do Bydgoszczy
Plan na szczyt
Podróż w ciemność
Marsz po medale
Gortat Team vs drużyna NATO
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Spadochroniarze w operacji TALO
Obradował Komitet Wojskowy Unii Europejskiej
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Zbrodnicza farsa
Czołgi K2. Made in Poland
Incydent lotniczy
Mistrzowie Spike`ów
Przez Dunaj do Rumunii
Koreański sprzęt będzie produkowany w Polsce
Polskie firmy wesprą bezpieczeństwo kraju
Koszykarskie święto w Łodzi
Ameryka daje wsparcie
Sztandar dla cyberwojsk
Za zdrowie utracone na służbie
Kajakarze i wioślarze na podium
Sportowa rywalizacja weteranów misji
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Czego potrzebują żołnierze na granicy?
„Niezwyciężonym” sporty zimowe niestraszne
Włoskie Eurofightery na polskim niebie
The Art of Protection of Historic Buildings and Monuments
Kierunek Liban
Paryskie trendy
Rozporządzenie o utworzeniu strefy buforowej na granicy podpisane
Sześcioosobowe armie na start!
Eurosatory 2024: festiwal premier
Przerwany lot „Orlika”
„Czarownice” nad Londynem
Wyrwali się z niemieckiego kotła
Terytorialsi przechodzą certyfikację
„Umieram jak Polak”

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO