moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Piąta Bryza doleciała do Balic

Kolejny samolot transportowo-pasażerski M-28 B/PT trafił do wojskowej bazy na Balicach.


– Cieszymy się, że mamy coraz więcej najnowocześniejszych samolotów, które służyć nam będą wiele lat – mówi o kolejnej Bryzie rzecznik prasowy 8 Bazy Lotnictwa Transportowego kpt. Maciej Nojek.

W 8 Bazie ma służyć docelowo 8 Bryz typu Glass Cockpit. Pierwsze z nich pojawiły się w jednostce pod koniec ubiegłego roku. Piloci otrzymali je od zlikwidowanego 36 Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego. Dotychczas latali najczęściej na starszych wersjach M-28 Skytruckach.

Zanim piloci usiądą za sterami Glass Cockpitów, będą musieli przejść krótkie szkolenie. Nowa Bryza różni się od Skytrucków między innymi cyfrową awioniką z czterema dużymi monitorami LCD. Zainstalowano w niej system identyfikacji „swój-obcy” (IFF). A na prośbę pilotów w samolocie jest także ogrzewanie zapobiegające oblodzeniu.

W tym roku na Balicach wyląduje jeszcze jeden samolot tego typu, a kolejne dwa w 2013 roku. Do końca przyszłego roku do bazy powinien też dotrzeć symulator lotów. Z kolei samoloty M-28 Skytruck zostaną przekazane do 3 Skrzydła Lotnictwa Transportowego w Powidzu.

Nowe Bryzy M-28 B/PT ze względu na brak hermetycznej kabiny mogą wznieść się maksymalnie na wysokość 3600 metrów. Samolot utrzymuje średnią prędkość przelotową 300 km/h. Może przewozić 18 pasażerów.


autor zdjęć: M. Nojek

dodaj komentarz

komentarze

~adrian
1345630260
Inspektorat wsparcia zamówił w 2008 bryzy umowę zmieniono w 2009 i zamówiono 5 M28 za 399 mln zł, a to że w armii robi się manewry zmienia brygady an półki półki na brygady formuje i rozformowuje nie ma nic do rzeczy
BF-08-52-E9
~Soy3r
1345564440
To nie jest zakup. Bryza została przeniesiona ze zlikwidowanego 36 Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego i poddana liftingowi. Ludzie nauczcie się czytać.
7B-89-EA-FD
~adrian
1345380000
czy to jest najpotrzebniejszy zakup dla naszego wojska tak samo jak kolejne Casy lotnictwo transportowe jest potrzebne ale kupujmy ,,rasowe" transportowce nowe Herculesy albo samoloty MRTT z dwóch trzech takich maszyn pożytek byłby większy niż z Cas i skytrucków
BF-08-52-E9

Jak Polacy szkolą Ukraińców
 
Selekcja do JWK: pokonać kryzys
Sejm pracuje nad ustawą o produkcji amunicji
Bój o cyberbezpieczeństwo
Polsko-ukraińskie porozumienie ws. ekshumacji ofiar rzezi wołyńskiej
Wybiła godzina zemsty
Żaden z Polaków służących w Libanie nie został ranny
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Od legionisty do oficera wywiadu
Druga Gala Sportu Dowództwa Generalnego
NATO odpowiada na falę rosyjskich ataków
Norwegowie na straży polskiego nieba
O amunicji w Bratysławie
Right Equipment for Right Time
Terytorialsi zobaczą więcej
Polacy pobiegli w „Baltic Warrior”
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Olimp w Paryżu
Co słychać pod wodą?
Transformacja dla zwycięstwa
Szef MON-u na obradach w Berlinie
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Wojskowi kicbokserzy nie zawiedli
„Husarz” wystartował
Czarna Dywizja z tytułem mistrzów
„Szpej”, czyli najważniejszy jest żołnierz
Święto w rocznicę wybuchu powstania
Operacja „Feniks”. Żołnierze wzmocnili most w Młynowcu zniszczony w trakcie powodzi
Zyskać przewagę w powietrzu
Polskie „JAG” już działa
Nasza broń ojczysta na wyjątkowej ekspozycji
Rekordowa obsada maratonu z plecakami
Czworonożny żandarm w Paryżu
Trzy medale żołnierzy w pucharach świata
Więcej pieniędzy za służbę podczas kryzysu
„Jaguar” grasuje w Drawsku
Zmiana warty w PKW Liban
Wzmacnianie granicy w toku
Wojskowa służba zdrowia musi przejść transformację
Nowe Raki w szczecińskiej brygadzie
Karta dla rodzin wojskowych
Olympus in Paris
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
Fundusze na obronność będą dalej rosły
Święto podchorążych
Ostre słowa, mocne ciosy
Donald Tusk po szczycie NB8: Bezpieczeństwo, odporność i Ukraina pozostaną naszymi priorytetami
Transformacja wymogiem XXI wieku
„Szczury Tobruku” atakują
Rosomaki w rumuńskich Karpatach
„Nie strzela się w plecy!”. Krwawa bałkańska epopeja polskiego czetnika
Setki cystern dla armii
Jesień przeciwlotników
„Siły specjalne” dały mi siłę!
Medycyna w wersji specjalnej
Wielkie inwestycje w krakowskim szpitalu wojskowym
Szwedzki granatnik w rękach Polaków
Trzynaścioro żołnierzy kandyduje do miana sportowca roku
Trudne otwarcie, czyli marynarka bez morza
Ustawa o zwiększeniu produkcji amunicji przyjęta
Jaka przyszłość artylerii?

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO